Made by Fire in Brno
17/11/2023–31/08/2024
Uměleckoprůmyslové muzeum Projekt Made by Fire tematizuje postdigitální éru, která je na jednu stranu reprezentovaná environmentálními strategiemi, a na stranu druhou jen velmi těžko balancuje hranici nepříliš energeticky náročné výroby, udržitelnosti a současně funkčnosti. Apel projektu viditelně poukazuje na politickou naléhavost sdělení, jejíž důsledky jsou však zcela závislé na konkrétních rozhodnutích, na nichž lze současně pozorovat příklad stavu českého skla a porcelánu. Jejich osudy se tak stávají modelovými příklady, které je možno analogicky sledovat i v rámci globální ekonomiky. Danica Kovářová a Eva Slunečková, kurátorky výstavy Maxim Velčovský, koncepce a design výstavy, autorská spolupráce Vítězslav Danda / edit! architects, architektura a design výstavy Stephan Hamel, odborný poradce Lukáš Kijonka, grafické řešení Hana Knížová, fotografie Projekt Made by Fire se koná pod záštitou prezidenta České republiky arm. gen. v. v. Ing. Petra Pavla, M.A., předsedy vlády České republiky prof. PhDr. Petra Fialy, Ph.D., LL.M., ministra kultury České republiky Mgr. Martina Baxy, ministra průmyslu a obchodu České republiky Ing. Jozefa Síkely, hejtmana Jihomoravského kraje Mgr. Jana Grolicha, primátorky statutárního města Brna JUDr. Markéty Vaňkové a starosty městské části Brno-střed Ing. arch. Vojtěcha Mencla. Výstava Made by Fire je součástí oslav výročí 150 let od založení Uměleckoprůmyslového muzea v Brně. |
Na českém vydání katalogu soška Stříháníčko z kolekce Alegorie Covidu
Seznam vystavujících:
Luba Bakičová, Luisa Bělohlávková, Jakub Berdych Karpelis, DECHEM (Michaela Tomišková, Jakub Janďourek), Eva Eisler, Dominik Forman, Hidden Factory (Eva Pelechová, Gabriel Vach), Johana Hnízdilová, Klára Horáčková, Tereza Hrušková, Prokop Chludil, Martin Janecký, František Jungvirt, Joo Kawasumi, Lucie Koldová, Live Longer (Adéla Fejtková, Silvie Luběnová), Zdeněk Lhotský, LLEV (Eva Mochalová, Marcel Mochal), Monika Martykánová, Elis Monsport, Stanislav Müller, Jakub Nepraš, Lukáš Novák, Olgoj Chorchoj (Michal Froněk, Jan Němeček) a Jiří Černický, Milan Pekař, Jiří Pelcl, Eva Pelechová, Johan Pertl, Jakub Petr, Dominika Petrtýlová, Daniel Piršč, Rony Plesl, Jan Plecháč & Henry Wielgus, Tadeáš Podracký, Vendula Kvíz Radostová, Lada Semecká, Tereza Sluková, Markéta Špundová, Marieta Tedenacová, Antonín Tomášek, Quynh Trang Tran, Gabriel Vach, David Valner, Maxim Velčovský, Lenka Záhorková, Adam Železný |
Foto by Šimon Roubal/ Designblok 2023/ Míčovna Pražského hradu
Made by FireExperience the power and fragility of Bohemian glass and porcelain in their trial by fire at the Milano Design Week. The unique exhibition Made by Fire will present the best of Czech design in the spaces of the Triennale Milano.
Address: Triennale Milano, Viale Alemagna 6, Milano Date: 17–23 April 2023, 11.00-20.00 Web: madebyfire.eu Instagram: @madebyfire_exhibiton Represented artists: Luba Bakičová, Luisa Bělohlávková, Jakub Berdych Karpelis, DECHEM (Michaela Tomišková, Jakub Janďourek), Eva Eisler, Dominik Forman, Hidden Factory (Eva Pelechová, Gabriel Vach), Johana Hnízdilová, Klára Horáčková, Tereza Hrušková, Prokop Chludil, Martin Janecký, František Jungvirt, Joo Kawasumi, Lucie Koldová, Live Longer (Adéla Fejtková, Silvie Luběnová), Zdeněk Lhotský, LLEV (Eva Mochalová, Marcel Mochal), Monika Martykánová, Elis Monsport, Stanislav Müller, Jakub Nepraš, Lukáš Novák, Olgoj Chorchoj Organizer: Moravian Gallery in Brno Expert cooperation: Designblok, Prague International Design Festival Expert Review: Jan Press, Director of the Moravian Gallery in Brno; Jana Zielinski, Director of the Designblok festival; Jiří Macek, Creative Director of Designblok festival Expert Consultant: Stephan Hamel / Arte Applicata Curators: Danica Kovářová, Eva Slunečková Exhibition concept and design, artist collaboration: Maxim Velčovský Exhibition design and architecture: Vítězslav Danda / edit! architects Graphic solution: Lukáš Kijonka Photographer: Hana Knížová |
Síla i křehkost českého skla a porcelánu projde zkouškou ohněm na nejvýznamnějším světovém veletrhu designu. Unikátní výstava Made by Fire představí v Miláně progresivní české designéry a designérky. Poprvé v novodobé historii České republiky se podařilo vytvořit reprezentativní výstavu designu a umění nevídaných rozměrů. Projekt Moravské galerie v Brně, připravený ve spolupráci s pražským mezinárodním festivalem designu Designblok, představí na mezinárodní přehlídce Milano Design Week bezmála sto autorských děl a exponátů z Česka. Objekty ze skla, porcelánu a keramiky spojuje totožný původ – všechny pochází z výhně českých pecí, odkud je také odvozen zastřešující název Made by Fire. Kurátorky Eva Slunečková a Danica Kovářová díla zasazují do kontextu zásadních celospolečenských témat, která podtrhne architektura Maxima Velčovského a studia edit! architects. Po skončení milánského týdne designu se výstava znovu otevře na podzim na pražském mezinárodním festivalu Designblok (4.–8. 10. 2023) a následně v prostorách Uměleckoprůmyslového muzea Moravské galerie v Brně (17. 11. 2023 – 31. 8. 2024). K výstavě vyjde publikace, která nabídne medailony vystavených objektů, jejich zařazení do širšího kontextu a informace o autorech, to vše doprovozené originálními fotografiemi Hany Knížové. Photo by Vojtěch Veškrna
|
Designblok 22
AT YOUR HOME
or porcelain statuettes on your shelves, bedside tables, secretaries or display cases. Where do you have yours displayed? Monika Martykánová's porcelain statuettes wittily comment on our everyday life. Precisely sculpted objects reflect a number of current social topics in an understandable manner. Whether it's practicing yoga, walking the dog, taking care of the children and the household, cutting hair at home or delivering meals, the topic will always feel like a familiar situation that you can easily relate to or navigate. At the same time, the individual subjects represent a playful allusion to historicizing figurative statuettes, hunting or abstracted animal motifs, which still dominate the production, although they do not reflect the current lifestyle, pace, problems or situations we are dealing with. Not only for this reason, one of the author’s long-term goals is also to update the traditional branch of small scale porcelain figural sculpture. All of the author's works are intended primarily for the home environment and should not be distant to the almost one hundred and fifty owners, but on the contrary speak to them.It is also why the architectural solution and installation deliberately evokes a homely environment, which is complemented by photographs taken directly in the homes of those who own the statuettes. The project is accompanied by a series of short interviews with the owners, in which we learn what it is like to share a space with their statuette and where it is displayed. |
Monika Martykánová
AT YOUR HOME Designblok 22 5-9 October 2022 Openstudio Gabriel Loci, Holečkova 106/10, 150 00 Prague 5 – Smíchov, exhibition area 251 on the 2nd floor. // U TEBE DOMA Designblok 22 5.–9. 10. 2022 Openstudio Gabriel Loci, Holečkova 106/10, 150 00 Praha 5 – Smíchov, výstavní prostor 251 ve 2. patře. Curator: Alena Kotyza Interviews: Marie Burdová & Michal Burda, Nikol Franz & Lukáš Franz, Martina Hrušková, Maria Martykánová, Monika Martykánová, Hana Řičicová, Eva Sýkorová-Pekárková, Jindřich Vybíral Architects: Ondřej Čech & Monika Matějková Photography: Viktorie Macánová Graphic Design: Konrád Karlík Proofreading: Aneta Martykánová English Translation: Andrea Jarošová www.martykanova.com |
U TEBE DOMA
aneb porcelánové sošky na poličkách, nočních stolcích, v sekretářích či ve vitrínkách. Kde máš vystavenou tu svou? Porcelánové sošky Moniky Martykánové se vztahují k běžným momentům a s důvtipem komentují naši každodennost. Precizně zpracované objekty srozumitelným způsobem odrážejí společenská témata, která se dotýkají nejednoho z nás. Ať už se jedná o cvičení jógy, venčení psa, stříhání vlasů, rozvoz jídel či péči o děti a o domácnost, vždy se setkáváme se zachycením známých situací, s nimiž je velmi snadné se ztotožnit nebo se v nich orientovat. Jednotlivé náměty zároveň představují hravou aluzi na historizující figurální sošky, lovecké motivy či abstrahované zvířecí motivy, které v produkci stále dominují, leč nereflektují současný životní styl, tempo ani problémy či situace, s nimiž se potýkáme. Nejen z toho důvodu je jedním z dlouhodobých autorčiných cílů také revitalizace a aktualizace tradičního odvětví drobné figurální porcelánové plastiky. Veškeré autorčiny práce jsou určeny primárně do domácího prostředí a svým již téměř sto padesáti majitelům nemají být vzdálené, ale naopak k nim promlouvat. I proto architektonické řešení a instalace záměrně evokuje domácí prostředí, které doplňují fotografie pořízené přímo v domovech majitelů sošek. Projekt doprovází série kratších rozhovorů s majiteli sošek, v nichž se dozvídáme odpovědi na otázky, jaké je soužití se soškou či kde je vystavena aj. |
Terra Alba
Zcela nová díla i nejzajímavější objekty bílého porcelánu za posledních dvacet let představuje Terra Alba – nová vlna českého porcelánu. Jedna z hlavních výstav letošního Designbloku je od 21. října k vidění v Uměleckoprůmyslovém muzeu v Brně. Za výběrem děl od více než 25 autorů stojí historik umění Radek Wohlmuth, architektem výstavy je Maxim Velčovský.
Completely new works and the most interesting objects of white porcelain in the last twenty years are presented by Terra Alba - the new wave of Czech porcelain. One of the main exhibitions of this year's Designblok can be seen from October 21 at the Museum of Applied Arts in Brno. The art historian Radek Wohlmuth is behind the selection of works by more than 25 authors, the architect of the exhibition is Maxim Velčovský.
TERRA ALBA – NOVÁ VLNA ČESKÉHO PORCELÁNU
Koncepce: Jana Zielinski, Jiří Macek
Kurátor výstavy: Radek Wohlmuth
Architekt: Maxim Velčovský
Vedoucí produkce: Šimon Borecký
Grafický design: Martina Černá
Fotografie: Michaela Karásková
Vystavující autoři: Ema Auri, Michal Bačák, Jakub Berdych Karpelis, Luisa Bělohlávková, Tomáš Černý, Adéla Fejtková, Tereza Hrušková, Martina Hudečková, Prokop Chludil, Karolína Jeřábková, Veronika Velčovská Jiroušková, Joo Kawasumi, Vendula Kvíz Radostová, Nonna Lorenz, Silvie Luběnová, Monika Martykánová, Helena Patelisová, Milan Pekař, Eva Pelechová, Daniel Piršč, Matěj Polách, Tereza Sluková, Klára Šumová, Antonín Tomášek, Quynh Trang Tran, Gabriel Vach, Maxim Velčovský, Silvie Vytvarová, Dirk Wright, Lenka Záhorková, Adam Železný, Martina Žílová
Uměleckoprůmyslové muzeum
21. 10. 2022 – 29. 1. 2023
Photos by Michaela Karásková
Completely new works and the most interesting objects of white porcelain in the last twenty years are presented by Terra Alba - the new wave of Czech porcelain. One of the main exhibitions of this year's Designblok can be seen from October 21 at the Museum of Applied Arts in Brno. The art historian Radek Wohlmuth is behind the selection of works by more than 25 authors, the architect of the exhibition is Maxim Velčovský.
TERRA ALBA – NOVÁ VLNA ČESKÉHO PORCELÁNU
Koncepce: Jana Zielinski, Jiří Macek
Kurátor výstavy: Radek Wohlmuth
Architekt: Maxim Velčovský
Vedoucí produkce: Šimon Borecký
Grafický design: Martina Černá
Fotografie: Michaela Karásková
Vystavující autoři: Ema Auri, Michal Bačák, Jakub Berdych Karpelis, Luisa Bělohlávková, Tomáš Černý, Adéla Fejtková, Tereza Hrušková, Martina Hudečková, Prokop Chludil, Karolína Jeřábková, Veronika Velčovská Jiroušková, Joo Kawasumi, Vendula Kvíz Radostová, Nonna Lorenz, Silvie Luběnová, Monika Martykánová, Helena Patelisová, Milan Pekař, Eva Pelechová, Daniel Piršč, Matěj Polách, Tereza Sluková, Klára Šumová, Antonín Tomášek, Quynh Trang Tran, Gabriel Vach, Maxim Velčovský, Silvie Vytvarová, Dirk Wright, Lenka Záhorková, Adam Železný, Martina Žílová
Uměleckoprůmyslové muzeum
21. 10. 2022 – 29. 1. 2023
Photos by Michaela Karásková
Objev roku Czech Grand Design 2021/ Discovery of the year Czech Grand Design 2021
Finalista BKV ceny 2020// Finalist of BKV Preis 2020
Cena BKV pro mladé umění a řemesla vyznamenává práci, která ukazuje vynikající umělecký design na základě kvalitního řemeslného zpracování. Oceněná díla budou doplněna výběrem dalších soutěžních prací, představených širokému publiku na výstavě v Galerii užitého umění a příští rok na Mezinárodním veletrhu řemesel v Mnichově.
Cena BKV 2021 pro mladé užité umění Rada bavorských řemesel (Bayerischer Kunstgewerbeverein nebo BKV), založená v roce 1851, se ohlíží za 160 lety historie. Dnes je to profesní sdružení na podporu současných řemesel s přibližně 450 členy. Nachází se v centru Mnichova, BKV udržuje fórum pro ARTS + CRAFTS, které se skládá z „Galerie užitého umění“ (Galerie für Angewandte Kunst) a prostorného obchodu se širokou škálou současných uměleckých děl. Rada bavorských řemesel se rovněž účastní řady veletrhů. // The BKV price for the Jungle Kunsthandwerk shows the work that is shown on the basis of the basic quality of the basic artistic design. The award-winning works will be complemented by a selection of further competition works, presented to a wide audience in an exhibition in the Gallery for Applied Art and next year at the International Crafts Fair in Munich. BKV-Prize 2021 for Young Applied Arts Founded in 1851, the Bavarian Crafts Council (Bayerischer Kunstgewerbeverein or BKV) looks back on 160 years of history. Today, it is a professional association for the promotion of contemporary crafts with around 450 members. Located in the centre of Munich, BKV maintains a forum for ARTS + CRAFTS, which consists of the “Gallery for Applied Arts” (Galerie für Angewandte Kunst) and a spacious shop with a wide range of contemporary works of art. The Bavarian Crafts Council also participates in a number of trade fairs. https://www.sueddeutsche.de/muenchen/design-muenchen-preis-1.4899406 https://www.bayerischer-kunstgewerbeverein.de/v-9JZ8_BKV-Preis-2020__XGMi.html https://blog.craft2eu.net/2020/04/30/bkv-preis-2020-fuer-junges-kunsthandwerk-muenchen-vom-01-bis-23-05-2020/ |
Finalista Talente 2020// Finalist of Talente 2020
Je tetování jednou z uměleckých forem? Můžeme na tetování nahlížet jako na další uměleckou disciplínu po boku fotografie, sochařství a malířství? Výstava o současném českém tetování je zamyšlením nad tím, zda můžeme tetování vnímat jako jeden ze způsobů uměleckého projevu.
Výstava představí pět poloh českých současných umělců a umělkyň, kteří jsou nejen úspěšní tatéři a tatérky, ale prosazují se také na poli současného výtvarného umění. Tetování je pro ně totiž jen jedním ze způsobů uměleckého vyjádření. Netradiční fenomén sametové revoluce, který nám umožňuje pracovat s tělem jako médiem svobodného projevu. Prezentovaní umělci nevytváří motivy, které si může zákazník vybrat z katalogu v recepci taterského salónu, jak bylo kdysi běžné, ale navrhují unikátní díla, která obsahují stylové prvky přítomné v tvorbě mimo tetování. Řemeslné aspekty tetování ovlivňují výrazové prostředky umělců a umělkyň v překvapivých souvislostech. Nejen tetovací barvy pronikají na plátna, ale i stopy charakteristické pro tetovací strojky jsou replikovány i mimo tetovací křeslo.
Umělci: Julie Chochola, Monika Martykánová, Jan Mráz, Ondřej Konupčík aka Ondrash, Martin Routa
Kurátorka: Anežka Jabůrková
20.11. 2019 -15.1. 2020/ České centrum Vídeň
//
Is tattoo one of the art forms? Can we think of tattoos as another art discipline alongside photography, sculpture, and painting? The exhibition on contemporary Czech tattoos is a reflection on whether we can perceive tattoos as one of the ways of artistic expression.
The exhibition will present five positions of contemporary Czech artists who are not only successful tattoo artists, but are also successful in the field of contemporary fine art. For them, tattooing is just one way of expressing art. An unconventional phenomenon of the Velvet Revolution, which allows us to work with the body as a medium of free expression. Presented artists do not create motifs that the customer can choose from the catalogue at the reception of the tattoo salon, as was once common, but they design unique works that contain stylish elements present in the creation outside the tattoo. The craft aspects of tattoos affect the means of expression of artists in a surprising context. Not only tattoo colors penetrate the canvas, but also the traces characteristic of tattoo machines are replicated outside the tattoo chair.
Artists: Julie Chochola, Monika Martykánová, Jan Mráz, Ondřej Konupčík aka Ondrash, Martin Routa
Curator: Anežka Jabůrková
20.11. 2019 -15.1. 2020 / Czech Center Vienna
http://wien.czechcentres.cz/cs/program/detail-akce/diekunstdestatowierens/
Výstava představí pět poloh českých současných umělců a umělkyň, kteří jsou nejen úspěšní tatéři a tatérky, ale prosazují se také na poli současného výtvarného umění. Tetování je pro ně totiž jen jedním ze způsobů uměleckého vyjádření. Netradiční fenomén sametové revoluce, který nám umožňuje pracovat s tělem jako médiem svobodného projevu. Prezentovaní umělci nevytváří motivy, které si může zákazník vybrat z katalogu v recepci taterského salónu, jak bylo kdysi běžné, ale navrhují unikátní díla, která obsahují stylové prvky přítomné v tvorbě mimo tetování. Řemeslné aspekty tetování ovlivňují výrazové prostředky umělců a umělkyň v překvapivých souvislostech. Nejen tetovací barvy pronikají na plátna, ale i stopy charakteristické pro tetovací strojky jsou replikovány i mimo tetovací křeslo.
Umělci: Julie Chochola, Monika Martykánová, Jan Mráz, Ondřej Konupčík aka Ondrash, Martin Routa
Kurátorka: Anežka Jabůrková
20.11. 2019 -15.1. 2020/ České centrum Vídeň
//
Is tattoo one of the art forms? Can we think of tattoos as another art discipline alongside photography, sculpture, and painting? The exhibition on contemporary Czech tattoos is a reflection on whether we can perceive tattoos as one of the ways of artistic expression.
The exhibition will present five positions of contemporary Czech artists who are not only successful tattoo artists, but are also successful in the field of contemporary fine art. For them, tattooing is just one way of expressing art. An unconventional phenomenon of the Velvet Revolution, which allows us to work with the body as a medium of free expression. Presented artists do not create motifs that the customer can choose from the catalogue at the reception of the tattoo salon, as was once common, but they design unique works that contain stylish elements present in the creation outside the tattoo. The craft aspects of tattoos affect the means of expression of artists in a surprising context. Not only tattoo colors penetrate the canvas, but also the traces characteristic of tattoo machines are replicated outside the tattoo chair.
Artists: Julie Chochola, Monika Martykánová, Jan Mráz, Ondřej Konupčík aka Ondrash, Martin Routa
Curator: Anežka Jabůrková
20.11. 2019 -15.1. 2020 / Czech Center Vienna
http://wien.czechcentres.cz/cs/program/detail-akce/diekunstdestatowierens/
Porcelánové přání k desetiletému výročí magazínu Esprit, přílohu Lidových novin.
Díky a spoustu dalších úspěšných let!!!
//
Porcelain congratulation for ten year anniversary of Esprit magazine, attachment of Lidové noviny newspaper.
Thank you and many other succesful years!
Díky a spoustu dalších úspěšných let!!!
//
Porcelain congratulation for ten year anniversary of Esprit magazine, attachment of Lidové noviny newspaper.
Thank you and many other succesful years!
On the occasion of the centenary of the Ceramics and Porcelain Studio of the Academy of Arts, Architecture and Design in Prague, under the leadership of Maxim Velčovský, Milan Pekař and curator Martin Vaněk, students prepared an exhibition of their works responding to his history. The exhibition will run until 27 July.
“The centenary always invites a balance sheet of past events and activities of individual actors. At the same time, the anniversary of such anniversaries is more than ever a time of meeting the past, present and future. We decided to go through the reflection of the most important creative practices that have been promoted by individual studio leaders throughout the century. It is a journey that has its own strong informative value inherent in current reading and interpretation of the artistic expression of its predecessors, ”says curator Martin Vaněk of the overall concept of the exhibition. Artists: Nela Britaňáková, Veronika Hankeová, Tereza Hrušková, Jerguš Gálik, Jana Jaroszová, Monika Martykánová, David Ramdan, Quynh Trang Tran, Dávid Valovič, Zuzana Viszusová 8 June - 27 July 2019 / Umprum Gallery Photo: Peter Fabo |
U příležitosti stoletého výročí Ateliéru keramiky a porcelánu UMPRUM připravili studenti pod vedením pedagogů Maxima Velčovského, Milana Pekaře a kurátora Martina Vaňka výstavu svých děl reagujících na jeho historii. Výstava potrvá do 27. července. „Stoleté výročí vždy vybízí k bilanci uplynulých událostí a činnosti jednotlivých aktérů. Doba, kdy se taková výročí slaví, je zároveň více než kdy jindy obdobím setkávání minulosti, přítomnosti i budoucnosti. Rozhodli jsme se jít cestou reflexe nejdůležitějších tvůrčích postupů, které prosazovali jednotliví vedoucí ateliéru v průběhu celého století. Je to cesta, která má svou vlastní silnou výpovědní hodnotu tkvící v aktuálním čtení a interpretaci uměleckého vyjádření předchůdců,“ říká k celkové koncepci výstavy její kurátor Martin Vaněk. Umělci: Nela Britaňáková, Veronika Hankeová, Tereza Hrušková, Jerguš Gálik, Jana Jaroszová, Monika Martykánová, David Ramdan, Quynh Trang Tran, Dávid Valovič, Zuzana Viszusová 8. 6. - 27. 7. 2019/ Umprum Gallery |
Článek pro magazín Esprit, přílohu Lidových novin.
Práce s názvem Last circus je reakcí na diskutované téma cirkusů a potencionální zrušení vystoupení se zvířaty. Na základě těchto podnětů vznikla drobná soška medvěda, tak typického cirkusového zvířete pro jeden z náš nejznámější cirkus. Stane se soška pouhou připomínkou pro budoucí generace na jednu z našich tradic?
Děkuji za
Text: Karolíně Minaříkové Krupkové a Espritu
Fotografie: Petr Karšulín
//
Article for Esprit magazine, Lidové noviny newspaper attachment. The work called Last circus is a reaction to the discussed topic of circuses and the potential cancellation of performances with animals. Based on these impuls, I created a small statuette of a bear, a typical circus animal for one of our most famous circus. Will this statue become a mere reminder for future generations for one of our tradition?
Thank you for nice article
Text: Karolina Minaříková Krupková and Esprit magazine
Photo: Petr Karšulín
Práce s názvem Last circus je reakcí na diskutované téma cirkusů a potencionální zrušení vystoupení se zvířaty. Na základě těchto podnětů vznikla drobná soška medvěda, tak typického cirkusového zvířete pro jeden z náš nejznámější cirkus. Stane se soška pouhou připomínkou pro budoucí generace na jednu z našich tradic?
Děkuji za
Text: Karolíně Minaříkové Krupkové a Espritu
Fotografie: Petr Karšulín
//
Article for Esprit magazine, Lidové noviny newspaper attachment. The work called Last circus is a reaction to the discussed topic of circuses and the potential cancellation of performances with animals. Based on these impuls, I created a small statuette of a bear, a typical circus animal for one of our most famous circus. Will this statue become a mere reminder for future generations for one of our tradition?
Thank you for nice article
Text: Karolina Minaříková Krupková and Esprit magazine
Photo: Petr Karšulín